tisdag 26 april 2011

Förkärlek



Jag tillhör den skaran som älskar burkar. Jag är fullständigt svag för dem. Har alltid haft en stor förkärlek till att samla på mig många av dem och fylla dem med trevligheter. I mitt kök har jag mycket öppna hyllor så det ser ju klart roligare ut att ha torrvarorna förvarade i annat än deras orginal-förpacknigar. Och ja, det blir mycket roligare att baka & laga mat med fina köksburkar! 




Dessa burkar är från Ib Lauren & finns att köpa i flera storlekar. Det finns även lite större storlekar i serien som rymmer 2kg socker & mjöl -superbra! Ett skruvlock i silver som försluter burken bra och är enkelt att torka av. Eftersom vi är fler som rör oss i köket är det bra att märka vad som är i. Här har jag använt plåtskyltar som  jag skrivit på & sedan fäst med ett band kring halsen på burken.


Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar